DENGELİ BESLENME

Hem genel vücut sağlığı açısından hem de ağız diş sağlığı açısından ihtiyaç duyduğumuz besinlerin yeterli ve dengeli olarak tüketilmesi gereklidir. Aksi takdirde kas ve kemik yapısında yeterli gelişme olmayacak, vücut enfeksiyonlara yatkın hale gelecek ve ağız sağlığıda bundan etkilenecektir. Özellikle Çocuklarda kalsiyum, fosfor ve fluor içeren dengeli bir beslenme programı uygulanmalıdır.
Karbonhidratlı, şekerli yiyecekler dişlerin yüzeylerine kolaylıkla bakteri plağı oluşturarak diş çürüğüne neden olabilir. Özellikle öğün aralarında bu gıdalar cok tüketilmemelidir. Bunlar yerine ara öğünlerde peynir çeşitleri tercih edilmelidir.
Gazlı içecekler içeriklerindeki asitler nedeniyle dişlerde aşınmalara ve çürüğe neden olmaktadır. Mutlaka az tuketilmeli, tuketildikten sonrada ağız su ile çalkalanmalıdır.

DÜZENLİ DİŞ HEKİMİ KONTROLÜ
6 ayda bir mutlaka diş hekimi kontrolü yapılmalıdır. Ağız hijyenini en üst düzeye çıkarıp, bunun devamını sağlayacak fluor uygulaması, diştaşı temizliği gibi bir takım uygulamalara ihtiyacınız olabilir

Bize Ulaşın